Posted by kjell | Nyheter från förbundet

SM Segla vackert 2022

Segelsällskapet Aros arrangerar Svenskt Mästerskap för M 22 och M 30 2022.

Formell inbjudan publiceras på M-båtförbundets hemsida och SS Aros hemsida i april och

anmälan/beställningar görs digitalt via vår hemsida senast 30 juni, ssaros.se

Tid: Onsdag 3 augusti – lördag 6 augusti (reservdag 7 augusti). Invigning och registrering 3 augusti, 4-6 augusti tävlingsdagar.

Plats: SS Aros klubbholme Rågsäcken i Västerås – Banor på yttre Västeråsfjärden.

Seglingar:  Tuneupsegling onsdag 3 augusti. 8 seglingar planeras, tre torsdag och tre fredag samt två lördag.

Flera seglingar torsdag-fredag och segling kvällstid kan bli aktuella beroende på vindförhållanden.

Rågsäcken: Alla tävlande och tenderbåtar får plats i hamnen på Rågsäcken. Det går bra att lägga kvar båten om man vill komma tidigare eller segla hem senare. Det finns plats att sätta upp några tält på ängen på Rågsäckens västra sida. På Björnön, nära Rågsäcken, finns husvagns- och bilparkering och två km bort på Granbo (Björnön) finns stuguthyrning, se Aktivt uteliv, www.bjorngarden.se

Bussförbindelse finns från Björnön till Västerås.

Bottentvätt: Tvätt/sjösättning kan erbjudas av VFB AB på Lövudden, bokas gm Totte Bergman.

Förtäring: Frukost/lunchpaket och regattabuffé beställes i samband med anmälan. Korv och bröd säljes direkt efter seglingarna och grillmiddag och dryck säljes på kvällen.

Avståndet mellan Stockholm och Västerås är ca 55 distansminuter. Det finns många fina platser att njuta efter vägen ex Björkö/Birka och Granskär.

Har ni frågor så tveka inte att höra av er till mig, 0760-440 863, ordf@ssaros.se

VÄLKOMNA till årets SM och  Segelsällskapet Aros

Eva Stenström, ordf SS Aros och tävlingsledare för årets SM