SM 2015
SM Bild M30
Foto: Björn Hedin

Sommarens Mälarbåtsvecka och SM/KM-seglingar kommer att gå av stapeln 6-9 augusti.
Samling och ev. Tune-up race den 5/8.

Anmälan:

Seglingarna kommer att hållas på Gårdsfjärden med möjlighet att segla norr om Bedarön om vädret blir för hårt.
I år kommer vi att segla färre men ngt längre seglingar. 7 seglingar planeras. Vi beräknar seglingstiden till 90 minuter per segling. Detta då vi befinner oss på legendariska olympiska vatten och många seglare har önskat en återgång till mer klassisk segling. Det kan t.o.m. bli tal om att segla in i hamn och luncha mellan kören- om vindar och väder blir som planerat (solsken och 5m/s).
Mat kommer att finnas intill bryggorna via cateringfirma. Mat och frukostpaket får beställas på platsen. Mer info om detta senare-se gärna NySS hemsida.
Vi ligger i klubbhamnen med goda möjligheter att parkera fordon och ställa upp tält. En bra kran för centrumlyft som lyfter max 2000 kg finns tillhands mitt i hamnen. Den kommer att vara åtkomlig under veckan. Andra lyft kan arrangeras efter ö.k. med arrangören.
Mer information kommer via NSS och hemsidor senare under våren.

Samtidigt med vår SM-vecka kommer en veteranbåtstävling/festival äga rum 7-9 augusti. Dessa kommer kappsegla i vår närhet. Även ren uppvisning planeras.

Andra större evenemang i Nynäshamn är SM för Rival 22 och A22 plus Nepparpokalen 28/7-1/8.
VM i 5,5:a seglas 18-28 augusti.

Välkomna till en härlig seglingssommar önskar NSS och MBF.

Eskaderchefen