Posted by kjell | Nyheter från förbundet

M-båtsförbundet hälsar sina medlemmar välkomna till studiebesök hos Yachtsnickeriet lördagen den 16 november kl.12.00

Båtar som är under renovering är bland annat kustkryssaren Winnie byggd 1947 samt S/Y Aziza byggd 1894.

Tanken med besöket är att M-båtsseglare skall kunna få goda råd om hur man bäst renoverar och sköter sin träbåt.  Tomas Larsson och Jonas Lorensson ser farm mot att besvara era frågor, så när du anmäler dig till info@m-batsforbundet.se att du vill komma, så passa också på att berätta i mailet vad du vill ha svar på. Anmäl dig snarast möjligt då antalet platser är begränsade. OBS senaste anmälningsdatum är 13 november.

Kostnadsfritt för medlemmar som betalat sin medlemsavgift till M-båtsförbundet under 2024. OBS anmälan krävs till ovanstående mailadress till M-båtsförbundet för att kunna vara med, vänligen meddela också ditt telefonnummer vid anmälan.

Rusta vackert och välkomna hälsar Kjell Gustafson 070 54 3 34 36

PS: Thomas Larsson har skrivit den fina boken om träbåtsrenovering