Posted by kjell | Nyheter från förbundet

6C1391B1EF8D42EF979207F721C304BCHej alla M-båtsvänner!

Har du upptäckt rost i dina spant? Eller tycker du att din båt läcker lite mycket? Känns sambordet kanske lite väl mjukt?

I höst satsar vi extra mycket på båtvård och båtrenovering för våra medlemmar. En del av våra båtar är ju äldre än vi själva, en del är inte ens byggda på fars tid utan på farfars tid. Eller morrmors. Om de ska hålla lika länge till behöver de visst underhåll.

Vi kommer att ha flera träffar för våra medlemmar.

Redan nu på torsdag 28 okt kl 18:00 samlas vi på SSK:s varv på Lilla Båtvarvsgränd i Bromma, Stockholm för att titta närmare på M22:s undervattensdel och hur vi underhåller och reparerar den. Mattias Malmros från Båthantverkarna går igenom båtens uppbyggnad och svagheter och hur vi kan åtgärda dem. Metodik, verktyg, svårighetsgrad mm tas upp. Förbered gärna med egna frågor och funderingar.

Vi planerar att följa upp den träffen med ytterligare en eller flera träffar där vi fortsätter med det vi inte hinner med på första träffen.

Vi bjuder på kaffe och bulle.

I Västerås kommer vi ha en träff söndag 7 nov kl 11:00 vid båtskjulen i 500-raden på Johannisbergsvägen 26. Den leds av Andreas Tjulander från Stockholms båtsnickeri, mångårig M30-ägare. Där går Andreas igenom hur man bäst underhåller/reparerar/renoverar sin M30.

Anmälan till träffarna görs på info@m-batsforbundet.se.  Skriv vilken/vilka träff(ar) du vill gå på.
Anmäl dig så snart som möjligt så att du vet att du kommer med och vi kan planera mängden fika.

För var träff tar vi en avgift på 100 kr. Då ingår… fika.

Träffarna är för våra medlemmar. Är du inte med i M-båtsförbundet ännu går du med här Bli medlem

Har du några frågor kontakta oss på länken ovan eller slå en pling till:

Tord Bergman – Västeråsträffen – 070 780 45 66

Michael Schyllberg – Stockholmsträffen – 070-682 71 50